5-stjärning kundservice
info@swedbyte.se
+46 8 446 80 363

5-stjärning kundservice

BESKRIVNING

Välkommen till ett inspirerande seminarium kring hur man bygger en 5-stjärning kundservice!

Talarna kommer att dela med sig av sina erfarenheter kring hur deras organisationer byggt och utvecklat sin ärendehantering och kundservice kring Freshdesk - en av de världsledande plattformarna. Vilka är framgångsfaktorerna och fallgroparna på vägen?

Representanter från både Freshdesk och Swedbyte, Freshdesks exklusiva partner i Norden, kommer att närvara och visa produkten, berätta om spännande nyheter samt dela med sig av erfarenheter från både nordiska och globala företag.

Seminariet avslutas med en paneldiskussion och frågestund med möjlighet att ställa frågor. Skicka gärna in frågor på förhand när du anmäler dig.

Seminariet är kostnadsfritt.

TID OCH PLATS

tors, oktober 12, 2017
08:30 – 11:00 CEST

Add to Calendar
10/12/2017 08:30 AM
10/12/2017 11:00 AM
Europe/Paris
5-stjärning kundservice
Välkommen till ett inspirerande seminarium kring hur man bygger en 5-stjärning kundservice! http://swedbyte.se/5-stjarnigkundservice
Scandic Continental, Vasagatan 22, Rum 14

Scandic Continental
Vasagatan 22
Rum 14
111 20 Stockholm
Sweden

Visa på karta


AGENDA

08:15 Registrering
08:30 Föreläsningar
09:30 Kaffe och smörgås
09:55 Föreläsningar och paneldiskussion
11:00 Slut

ANMÄL DIG

Register1

Seminariet är kostnadsfritt.


TALARE

Magnus Krantz, Svenska Turistförbundet
Hur utvärderar, väljer och implementerar man rätt ärendehanteringssytem?

Magnus Krantz, Chef Systemstöd på Svenska Turistföreningen

Att implementera ett ärendehanteringssystem är så mycket mer än att bara få ordning på alla frågor. Det handlar om att höja servicenivån generellt och få fler nöjda kunder. Svenska Turistföreningen hanterade alla sina supportärenden, precis som så många andra, i en gemensam inbox i Outlook. Magnus kommer att berätta om och dela med sig av hur deras process för att utvärdera 14 olika ärendehanteringssystem gick till, hur de valde rätt och hur de 3 månader efter starten hanterat över 30 000 ärenden i systemet.

Svenska Turistföreningen grundades 1885 och är en ideell medlemsorganisation med över 235 000 medlemmar. Redan från början har föreningen verkat för att främja turism i Sverige och hjälpa människor att upptäcka sitt land. I verksamheten finns idag över 300 vandrarhem, hotell, fjällstationer och fjällstugor från norr till söder. Läs mer på www.svenskaturistforeningen.se

Carola Östlund, Svenskt Näringsliv
Så har vi effektiviserat kundstödet!

Carola Östlund, Verksamhetsområdesspecialist på Svenskt Näringsliv

Svenskt Näringsliv har med införandet av sitt ärendehanteringssystem dramatiskt effektiviserat stödet för sina kunder. Parallellt med detta har medarbetarnöjdheten också skjutit i höjden. Carola kommer att dela med sig kring Svenskt Näringslivs erfarenheter och ge praktiska råd kring framgångsfaktorer och hur man lyckas bäst.

Svenskt Näringsliv bildades 2001 och har sedan dess etablerats som den ledande företrädaren för praktiskt taget hela det svenska näringslivet. De 50 medlemsorganisationerna, arbetsgivarförbund och branschorganisationer, har sammantaget drygt 60 000 medlemsföretag med omkring 1,5 miljoner anställda. Primärt arbetar de med opinionsbildning, kunskapsspridning, utveckling av nya idéer och tar fram konkreta förslag för att skapa ett bättre klimat för företagsamheten i landet. Läs mer på www.svensktnaringsliv.se


Krish Ramachandran, Freshworks
Customer Support is Everybody’s Business!

Krish Ramachandran, Global Channel Sales Director på Freshworks

Krish har i egenskap av global säljchef på Freshworks, företaget bakom bl.a. Freshdesk, en unik inblick i de senaste trenderna och utvecklingen inom kundtjänst och ärendehantering på global nivå. Freshworks har själva utvecklats från att hantera 0 till över 100 000 kunder på 6 år, vilket ställer enorma krav på deras kundservice. Krish kommer att fokusera sitt föredrag kring hur man får olika delar av organisationen att effektivt samarbeta kring supportärenden och både dela med sig av olika erfarenheter och visa hur det kan gå till i praktiken. Föredraget genomförs på engelska.

Freshworks grundades 2010 och har sedan dess lanserat en svit av molnbaserade produkter främst mot kundtjänst och ärendehantering. Flaggskeppsprodukten är Freshdesk som har mer än 100 000 kunder på en global marknad. Totalt har Freshworks fått över 150 MUSD i investeringar från några av de mest kända venture capital bolagen. Läs mer på www.freshworks.com

Marcus Landgren, Swedbyte
Kundservice i sociala medier

Marcus Landgren, Nordic Manager på Swedbyte

67% av alla konsumenter har använt sociala medier för sina behov inom kundservice. 42% förväntar sig svar inom 60 minuter. Hur möter man de krav som ställs på Facebook, Instagram, Twitter, etc? Marcus kommer att prata om hur olika företag gör och även visa flera praktiska exempel på hur man kan hantera sociala medier via en gemensam plattform.

Swedbyte är exklusiv partner och återförsäljare av Freshworks produkter i Norden. De senaste åren har de hjälpt 100-tals företag och organisationer att effektivisera sina kundtjänster och öka både kund- och medarbetarnöjdhet.. Läs mer på www.swedbyte.se


freshworks-light-bg