Freshdesk | Swedbyte
info@swedbyte.se
+46 8 446 80 363

Freshdesk

Molnbaserad helpdesk för bättre kundservice

freshdesk220


Mer än 80 000 företag runt om i världen använder Freshdesk för att hantera sin kundservice

Varför behöver ni Freshdesk?

Freshdesk är en lättanvänd och flexibel lösning för helpdesk och kundservice som hjälper er att få ordning och reda på er ärendehantering.

Ni kommer att kunna hantera ärenden effektivt, oavsett om de inkommer via e-post, er hemsida, telefon, chatt, era mobila appar, Facebook eller Twitter. Dessutom kan ni enkelt skapa en användarvänlig självserviceportal med FAQ:er, diskussionsforum etc.

Sammanfattningsvis; Freshdesk hjälper er att öka kundnöjdheten och gör ert arbete kring kundservice mer effektivt och överskådligt. Dessutom får ni utförlig statistik och rapporter över hur ni möter era uppsatta KPI:er, ärendevolymer och mycket annat.

Passar Freshdesk oss?

Om ni arbetar med ärendehantering i en support eller kundtjänst och ni vill att er kundservice ska resultera i en positiv kundupplevelse och mer nöjda och lojala kunder — då är Freshdesk någonting för er!

Här är hur några av kunderna uttrycker fördelarna med Freshdesk:

  • Det är enkelt att komma igång, lära sig och anvvända.
  • Konfigurerbara processer, baserade på våra behov.
  • Fantastiskt bra automatiseringsfunktioner.
  • Det är enkelt att skapa FAQ:er och moderera användarforum.
  • Våra agenter blir extra sporrade av tävlingsmomenten vi skapar och mäter med olika interna mål.
  • Mycket prisvärt och funktionellt.

Effektivt team work runt ärenden

Freshdesk gör det möjligt att effektivt organisera arbetet för hela kundserviceorganisationen. Varje mail som skickas till er support blir automatiskt ett nytt ärende i systemet.

Det går enkelt att kategorisera och prioritera ärenden och tilldela dem till olika grupper eller medarbetare. Det finns ingen risk för att olika personer besvarar samma ärenden och man kan enkelt följa alla meddelanden i en konversation mellan en kund och er kundtjänst.

email-screenshot


mobile1

Stöd för mobila enheter

Anpassade appar för både iPhone och Android gör det enkelt att hjälpa era kunder, även när ni är på språng och inte sitter framför en dator.

Man kan se ärenden, ändra information, besvara kunder, lägga till kommentarer, chatta, ta emot telefonsamtal och så vidare.

Dessutom är hela Freshdesk byggt på HTML5 med en anpassad mobilversion, så det är tillgänglig från praktiskt taget vilken apparat eller webläsare som helst.


Multi-channel support

Freshdesk gör att man kan samla all kundkommunikation på ett ställe — era kunder kan alltid få hjälp oavsett när de behöver eller via vilken kanal de vill nå er.

Ni kan ta emot ärenden från olika mailboxar, via Facebook eller Twitter, genom formulär på er hemsida, diskussionsforum, via era mobila appar, telefon eller chatt som ni enkelt installerar på er egen hemsida.


Omfattande statistik och rapporter

I Freshdesk finns 16 olika typer av rapporter som hjälper er att sätta tydliga mål och följa upp dem.

Ni kan mäta hur er kundservice presterar på en mängd olika sätt; från enskild medarbetare till kundtjänsten som helhet. En detaljerad analys av alla aspekter av er kundservice, t.ex. svarstider, ärendevolymer, hur många meddelanden som skickas per ärende, kundnöjdhet etc, hjälper er att analysera svagheter och problem och även följa upp och mäta olika förbättringar och åtgärder ni  gör.


Integrering med Google Apps och Office 365

Om ni använder Freshdesk tillsammans med Google Apps eller Office 365, finns det en mängd färdiga integrationer att dra fördel av.

Några exempel är synkronisering av kundkontakter och kalendrar, integration av dokument på Google Drive och OneDrive, etc. Det finns även sk. widgets som man kan använda i Gmail och Outlook för att direkt komma åt information från Freshdesk för att direkt från inboxen t.ex. se kundens kontaktuppgifter, tidigare ärenden etc.

Det går även att låta era användare logga in i Freshdesk med sina konton i Google Apps eller Office 365, vilket gör att de slipper hålla koll på nya användarkonton och lösenord.

google-apps-int


Priser

Funktionaliteten som ingår varierar med de olika prisplanerna.

Välj en prisplan som passar er.

SPROUT BLOSSOM GARDEN ESTATE FOREST

$0

för obegränsat antal agenter

$19

per agent/månad, vid årsvis betalning

$35

per agent/månad, vid årsvis betalning

$49

per agent/månad, vid årsvis betalning

Mest populär

$89

per agent/månad, vid årsvis betalning

Freshdesk-Authorized.png

Mer än 80,000

FÖRETAG RUNT OM I VÄRLDEN ANVÄNDER FRESHDESK FÖR ATT HANTERA SIN KUNDSERVICE

Varför Swedbyte

Swedbyte är exklusiv partner till Freshdesk i Norden, och vi kan hjälpa er med:

  • Svara på alla frågor ni har och ge er personliga demo av produkten.
  • Implementation, konfigurering, utbildningar och support.
  • Dela med oss av våra best-practise kunskaper från olika projekt vi genomfört.

Gå vidare

Läs mer på Freshdesks hemsida.

Kontakta oss!

för att boka ett möte, arrangera en demo, få en offert eller för att få svar på era frågor.