Varför ska e-handelsföretag använda Freshdesk?
info@swedbyte.se
+46 8 446 80 363

Frukostseminarium: Varför ska e-handelsföretag använda Freshdesk?

frukostseminarium

BESKRIVNING

Swedbyte och Freshworks bjuder in till frukostseminarium som riktar sig till kundservice inom e-handelsbranschen.

Du som jobbar inom kundservice eller är beslutsfattare på ett e-handelsföretag är varmt välkommen till vårt frukostseminarium: Varför ska e-handelsföretag använda Freshdesk?

Vi menar att en grym kundservice är a och o när du driver e-handel. När kundens kontakt med kundservice är en positiv upplevelse – då har du lyckats köpa den bästa annonsplatsen.

Freshdesk är ett ärendehanteringssystem framtaget av företaget Freshworks som redan idag används av över 100,000 företag globalt. För att kunna skapa en riktigt bra kundservice krävs givetvis ett verktyg som har alla de rätta funktionerna och som är enkelt att använda. Och så får det gärna vara prisvärt också. Freshdesk uppfyller alla dessa kriterier och kan effektivisera er kundservice rejält!

Swedbyte är Freshworks exklusiva partner i Norden och representater från både Swedbyte och Freshworks kommer att närvara och driva seminariet. Dessutom har vi två inspirerande talare på plats! Johanna Linder från Åhléns och Anna Rosenberg från Superfront kommer med olika perspektiv att dela med sig av sina erfarenheter som användare av Freshdesk.

Vi lovar att bjuda på kunskap, inspiration och inte minst god frukost! Registrera dig nu!

Tips: det är toppen att ha någon att diskutera med efteråt, så ta gärna med dig en kollega!

TID OCH PLATS

Torsdag den 8:e november 2018
kl. 08:30 – 11:00

Add to Calendar
11/08/2018 08:30 AM
11/08/2018 11:00 AM
Europe/Paris
Frukostseminarium: Varför Freshdesk?
Välkommen till ett inspirerande frukostseminarium om varför e-handelsföretagens kundservice ska använda Freshdesk! http://swedbyte.se/frukostseminarium/
Epicenter, Mäster samuelsgatan 36, 3.1 Imagine

Epicenter
Rum: 3.1 Imagine
Mäster samuelsgatan 36
111 57 Stockholm
Sweden

Visa på karta


AGENDA

08:15 Registrering
08.30 Intro
08:40 Föreläsning och diskussion 1
09.05 Föreläsning och diskussion 2
09:30 Supergod frukost
10:00 Föreläsning Freshworks
10.30 Föreläsning Swedbyte
11:00 Slut

ANMÄL DIG

Register1

Seminariet är kostnadsfritt.


TALARE

Johanna Linder

 Johanna Linder
Kundservicechef på Åhléns

Med en lång erfarenhet av kundservice i ryggen har Johanna stött på alla typer av ärenden i sin roll som kundtjänstchef. Åhléns valde att göra Freshdesk till sitt ärendehanteringsystem tidigare i år och förutom att förenkla arbetsprocesser har verktyget också gjort det möjligt att få koll på statistik. För en tid sedan valde Åhléns att outsourca en del av sin kundservice och Johanna kommer att dela med sig av sina erfarenheter kring detta, statistikens nytta och vad Freshdesk har bidragit till för Åhléns kundservice överlag.

Åhléns är ett varuhus med fokus på att erbjuda något för alla med sitt breda sortiment. Sortimentet innefattar bl a varor inom inredning, mode och skönhet. Från att familjeföretaget startade 1899 finns nu 61 varuhus och sedan 2016 driver de även e-handel på åhléns.se. Företaget sätter stor vikt vid att vara till för alla, vilket inte bara återspeglas i sortimentet utan även i rekrytering och i kundmöten. Åhléns omsätter strax under 5 miljarder kronor varje år.

Anna Rosenberg

 Anna Rosenberg
Vice VD på Superfront

Ett snabbt växande e-handelsföretag leder (nästan) alla gånger till att dess kundtjänst får hantera ökade volymer. Med en kraftig tillväxt bestämde sig Anna och Superfront för att det var dags att implementera ett ärendehanteringssystem. De behövde ett smidigt verktyg som är lätt att överskåda, detta bl a eftersom kundtjänstpersonalen befinner sig på olika geografiska platser. Som beslutsfattare i bolaget har Anna ett övergripande perspektiv på att implementera och arbeta med ett ärendehanteringssystem.

Superfront är en av pionjärerna inom Ikea-hack och skapar fronter, handtag och ben som passar till de vanligaste stommarna. Företaget grundades 2013 och säljer idag produkter till fler än 45 länder. Nästintill all tillverkning sker i Sverige och de har ett tydligt miljöfokus i sina val av allt från material och arbetssätt. Superfront har showrooms i Stockholm och Oslo och omsätter över 40 miljoner kronor per år.


OM FRESHWORKS

Refreshingly simple customer engagement software Freshworks är företaget som tagit fram bl a produkten Freshdesk. Idén bakom Freshdesk växte fram efter att en av grundarna haft en kass kundupplevelse när de köpt en TV som gick sönder. Inte ens ett år senare var Freshdesk skapat och används idag av mer än 100,000 företag världen över. Precis som texten i början antyder så jobbar Freshworks för att alla deras produkter ska vara användarvänliga och kunna generera god kundservice.

OM SWEDBYTE

Swedbyte är Freshworks exklusiva partner i Norden och har gedigen erfarenhet av kundservice inom många olika typer av branscher. Idag fungerar de som experter på den nordiska marknaden och erbjuder implementation, konfigurering, utbildningar och support av Freshworks produkter. Swedbyte är även partner till andra företag, däribland planerings- och projektledningsverktyget monday.com och Google.