• Alla
  • Asana
  • Freshchat
  • Freshdesk
  • Freshservice
  • Google Workspace
  • Kundservice
  • Projektledning
  • Samarbete
Ledare och futurist

Se framtidsmöjligheterna: ledare och futurist

Hur kan man som chef och ledare lära sig att bli futurist och göra prognoser om framtida utveckling?

Så skriver man en operativ plan

Nyttan med en operativ plan

Vad en operativ plan är, hur den skiljer sig från en strategisk plan och hur man lägger upp den – läs i artikeln.

Google Chat for working as team

Så bidrar Google Chat till bättre samarbete

En av de viktigaste uppgifterna som ett företag har, är att skapa förutsättningar för effektiv kommunikation inom teamen.

Viessmann case study

Viessmann utvecklar klimatlösningar för framtiden med Asana

Ta reda på hur Viessmann utvecklar och lanserar av produkter på marknaden snabbare med Asana.

frågor till projektledare

13 frågor att ställa när man anställer en projektledare

Vad man ska fråga sökande till tjänsten som projektledare för att bedöma deras kompetenser.

Freshworks Customer Service Suite: new capabilities

Starta om din kundtjänst med generativ AI

Vi är glada att meddela att den nya och förbättrade lösningen från Freshworks – Customer Service Suite.

Krishantering. Så gör man – råd från Swedbyte

Så förvandlar man hinder till innovation

Så kan företag reagera på krisrelaterade utmaningar och omvandla dem till innovation

Strategier för ett lyckat ledarskap

Så blir du en effektiv ledare: två effektiva strategier

Så blir du en bättre ledare genom att erbjuda självständighet och socialt stöd.

Freshworks and ChatGPT

Så använder Freshworks ChatGPT för att höja kvaliteten på kundservicen

ChatGPT:s mångsidighet gör att den kan byggas in i olika informationssystem, sökmotorer, plattformar för biljettförsäljning, finansiella verktyg, med mera.

Client service trends 2023

Trender inom kundservice 2023 – det ska man tänka på

I den här artikeln tar vi upp trender inom kundservice som är aktuella just nu och berättar hur man implementerar dem i sin verksamhet.

Chatbot trends 2023

10 globala trender för chattbotar 2023

Chattbotar är särskilt populära i branscher som kräver regelbunden kommunikation med kunder.

Lifehacks i Asana

Asana Lifehacks som gör projektarbetet enklare

Lifehacks i Asana som du kanske missat

hypertillväxt i företaget

Så undviker man problem med splittring som en konsekvens av hypertillväxt i företaget

Vad är hypertillväxt? Vad kan hypertillväxt leda till för företag? Hur löser man negativa konsekvenser av hypertillväxt?

Knowledge base article: how-to

Så skriver man en bra artikel för kunskapsbasen: 7 principer + 1 checklista

De största trenderna inom kundservice idag är självbetjäning och omtanke om kunden.

pexels-andrea-piacquadio-3760069-scaled-e1678371381353-2048x1152

Sju frågor värda att ställa när en medarbetare säger upp sig

En av era anställda har sagt upp sig. Beslutet är fattat, alla formella steg är tagna. Men innan medarbetaren lämnar kontoret för sista gången bör man bjuda in till en exitintervju.

pexels-anna-shvets-5324983-scaled-e1676022165276-1024x576

Projekt- och resursstyrning på företagsnivå, EPM: Vad är det?

EPM (Enterprise Project Management) innebär att man på företagsnivå parallellt leder ett flertal projekt. I artikeln berättar vi hur man integrerar metoden i 4 steg.

Webinar about ChatGPT

Webinar on GPT assistance in Freschat and Freshdesk

Watch our webinar on GPT enhancements to Freshdesk and Freshchat.

New things in Freshdesk and Freshservice

Freshdesk & Freshservice updates

Nyheter om produktuppdateringar för Freshdesk och Freshservice

Expert tips for analytics in Freshdesk

Experttips: Metriker och filter – case

Standardmetoden för att skapa en widget är att använda en metrik och flera filter. Fast det finns uppgifter när det är nödvändigt att kombinera flera metriker i en tabell. Hur gör man det?

analytics for freshdesk

Strategisk Analytics – bättre kundservice

Vi får ofta förfrågningar om att hjälpa till med statistik och anpassa rapporter. Idag vill vi dela med oss av en guide till Analytics världen. 

Interview on ITSM

Intervju med våra experter om ITSM trenden

ITSM&ESM-trenden är väldigt relevant för 2023 och därför skulle vi gärna vilja diskutera det med våra topp experter Lars-Erik Karlsson och Jacob Andersson som hjälper företag med ITSM&ESM. 

Generation Z – Så samarbetar man med zoomers

Zoomers potential för arbetsgivare. Hur moderna företag arbetar med generation Z.

AI in client service

Så använder man artificiell intelligens i sin kundservice

Hur integrerar man smart teknologi i sin kundservice på bästa sätt? Hur gör man för att den ska underlätta arbetet för kundtjänstmedarbetare? Vi ger dig tre punkter.

real-time chat: why should you use it

Kommunikation i realtid – därför är det lika viktigt för dig som för kunden

För att göra kundtjänsten snabbare använder många verksamheter den mest effektiva lösningen – en realtidschatt. Nedan ska vi berätta hur det fungerar, vilka de största fördelarna är och hur man får maximal nytta av den.

Kom ut ur bunkern: Så undviker du splittrade team

Splittring inom organisationen och produktivt arbete kan sägas vara varandras motsatser. I den här artikeln berättar vi varför team splittras och vad man kan göra åt det.

Öga mot öga: Så lyckas du med 1:1-samtal

1:1-samtal är ett effektivt verktyg för att öka teamets produktivitet. Vi visar dig hur du kan organisera dem på rätt sätt.

Hur man sätter upp mål och nyckelresultat enligt OKR-metoden – rekommendationer från Asanas experter

I den här artikeln ska vi presentera vad som är så speciellt med OKR-metoden, hur den fungerar och hur man implementerar den.

Focusing on the clients: why it is important

Fokus på kunden: 4 kriterier för kundorienterat företagande + checklista från Swedbyte

Som företag vinner man alltid på att fokusera på kundens behov och intressen.

ITSM software - how to choose the best one

Hur man väljer rätt ITSM-system: funktioner man bör ha koll på

Vi ska nu berätta hur man väljer det system som är mest effektivt för verksamheten.

Fördelar med att arbeta i tvärfunktionella team: Swedbytes egna erfarenheter

I den här artikeln berättar vi detaljerat om våra egna erfarenheter av tvärfunktionella team och vilka fördelar som finns med att arbeta på det här sättet.

Bygg en chattbot från scratch med vår demo

En demo där vi steg för steg visar hur man designar, sätter upp mål, ställer in och lanserar en egen chattbot

Rundabordssamtal med erfarenhetsutbyte kring Freshworks produkter

Välkommen till rundabordssamtal där våra kunder kan träffa varandra för att nätverka, dela kunskap och erfarenheter.

CX och self-service

Hur bygger man en bättre CX med Self-Service?

Self-service tar en ledande position i kundupplevelse (CX). Här berättar vi om vilken funktionalitet som kan hjälpa dig att bygga kvalitativ self-service och ta den till en ny nivå.

freshservice updtaes oktober

Uppdateringar i Freshservice, oktober 2022

En sammanfattning av dom senaste uppdateringarna i Freshservice

Beroenden inom projektledning

I den här artikeln beskrivs de olika typer av beroenden som du kan stöta på inom projektledning.

Allt du behöver veta om den demokratiska ledarstilen

I den här artikeln diskuteras de viktigaste egenskaperna hos den demokratiska ledarskapstypen och när den är lämpligast för ditt team.

Trött på videomöten: 4 tips för att bekämpa videouttmatning

Videokonferenströtthet är den känsla av utmattning som du får efter att ha haft för många videosamtal på en dag. Lär dig vilka symtom som finns på “zoomtrötthet” och tips för att förebygga den.

Innovation everyday

Stärk vardaglig innovation för att bygga en smidigare verksamhet

Detta tillvägagångssätt för innovation ramar in det som en pågående utforskning av arbetssätt som gör våra anställda mer nyfikna, våra jobb mer effektiva och våra företag mer motståndskraftiga.

ITSM-best-practices

Fem tips för att modernisera IT-driften

Att hantera den dagliga teknikverksamheten och användarnas behov har blivit mer och mer utmanande, vilket kräver teknik för att modernisera leveransen av tjänster.

treds in client service

Trender för kundservice 2022

Vi hoppas att ovanstående kundtjänsttrender hjälper dig att ligga före dina konkurrenter. Glöm inte att använda tipsen för att bemästra dessa trender och överträffa kundernas förväntningar när de interagerar med ditt varumärke.

Proteinbolaget administrerar alla projekt mer effektivt med Asana

Ta reda på hur Sveriges ledande onlinebutiker inom kosttillskott hanterar projekt, sparar arbetstid och bygger kommunikation i Asana.

12 trender och strategier för marknadsföring inför 2023

Följande 12 marknadsföringstrender kommer påverka din marknadsföringsstrategi under år framöver.

Vill du ha färre och bättre möten? Pröva möteshantering.

Lär dig vad du kan göra före, under och efter dina möten för att göra dem bättre och mer produktiva för alla som är med på dem.

Tips på hur du hämtar feedback från dina anställda

Det kan ibland vara svårt att få ärlig feedback från ditt team. Med följande strategier blir det lättare.

Real-time chat helps companies

Hur kan en chatt hjälpa dig att konvertera fler kunder?

Ibland kan tiden det tar att ringa ett samtal eller skriva ett mejl vara det som förvandlar en potentiell försäljning till en förlorad kund – eller någon som älskar ditt märke till en irriterad före detta kund. Och just av den anledningen är det så många kundtjänstteam som istället tar hjälp av realtids-chatt.

IT Projektlednings-programvara

Hur väljer man en programvara för projektledning?

IT-projektledning, som alla andra discipliner i modern verksamhet, är starkt beroende av teknik och data för att vara effektiv.

Customer-focused culture is important

Vikten av en kundfokuserad kultur

Du bör vara närmare dina kunder än någon av dina konkurrenter. När du utvecklar en kundfokuserad kultur investerar du tid och ansträngning i att förstå dina kunder mer noggrant.

Happy employees - happy customers

Varför en bra medarbetarupplevelse ger en bra kundupplevelse

Varför ger en bra medarbetarupplevelse en bra kundupplevelse?

6 metoder för projektprognos

I den här artikeln får du ta del av sex olika strategier för hur du på ett exakt sätt kan uppskatta viktiga delar av ditt nästa projekt.

Fokusshiften som kväver din produktivitet

Vi ska se vad sammanhangsbyte är och ta fram nio exempel på hur man kan förhindra det.

Giftig produktivitet – så här får du stopp på den

I den här artikeln tar vi upp sex konkreta åtgärder som du kan vidta för att återfå balansen och en gång för alla bryta den onda cirkeln av giftig produktivitet.

Top 11 best customer service practices

Topp 11 bästa praxis för helpdesk

Med helpdesk-programvara blir det lättare att tillfredsställa dina kunder och hålla dina representanter nöjda. Men är du nöjd med din helpdesk-tjänsteleverantör? Har du missat att svara på vissa kundfrågor på sistone? Har ditt helpdesk-team svarat snabbt och effektivt?

Awin går över till en 4-dagars arbetsvecka med Asana

I den här artikeln berättar vi hur världens största leverantör av affiliate-marknadsföring Awin gick över till en 4-dagars arbetsvecka tack vare Asana.

Conversational-apps-new-techniques

Appar för konversation: Nästa generation av konversationsteknik

Framtidens handel är en konversation, och dagens kunder föredrar en snabb och smidig kundtjänstupplevelse.

Zoom sparar 133 arbetsveckor per år med Asana

Ta reda på hur Zoom sparar 667 arbetsdagar per år med Asana

digitalization-customer-care

Digitalisering & kundupplevelse: Vad finns det för samband?

De flesta företag arbetar och interagerar med sina kunder på ett helt annat sätt nu än vad de gjorde för några år sedan. Detta beror på att digitalisering och kundupplevelse har samband med varandra. I det här blogginlägget ska vi ta reda på hur och varför, och dyka ner i hur du kan gå tillväga för att digitalisera ditt företag.

De 12 bästa sätten att kommunicera vid systemavbrott

12 sätt att förbättra din kundkommunikation vid ett systemavbrott

När du förbereder meddelanden inför oförutsedda systemavbrott kan det vara smart att följa de här 12 bästa strategierna.

Vad är arbetsbeskrivningen för en kundtjänstchef

7 färdigheter som varje kundtjänstchef måste ha

undtjänstchef kan du med den här guiden få bättre förståelse för vad rollen innebär och planera inför ditt nästa steg.

10 sätt du kan förbättra din kundtjänstanalys idag

10 Sätt att höja din kundtjänstanalys

Avancerad kundupplevelseanalys ger dig möjlighet att samla in värdefulla insikter kring kundernas beteende och hjälper dig att förverkliga kundernas behov och kartlägga kundernas förväntningar.

Vad är en konsekvensanalys? 4 steg för att förbereda för vad som helst

Lär dig hur en konsekvensanalys kan hjälpa dig att komma tillbaka på rätt spår när hinder uppstår, samt fyra steg för att skapa en för ditt eget företag.

Hur man skriver en effektiv mötesagenda (med mall)

Ta reda på hur en bra mötesagenda maximerar mötets effektivitet och håller ditt team på rätt spår.

IT-projektledning: En guide för chefer och deras team

Vi berättar hur projektledare kan använda programvaror för IT-projektledning för att gå igenom de fem faserna av livscykeln i projektledning och utföra komplexa uppgifter mer effektivt.

5 myter om multitasking avslöjas, plus 6 sätt att vara produktiv utan uppgiftsväxling

I den här artikeln tar vi upp några vanliga myter om multitasking, samt alternativa strategier för att öka din produktivitet.

5 viktiga funktioner i en ITSM-chattbot

Dessa 5 funktioner behöver du i din ITSM-chattbot

Alltmedan AI blir allt bättre uppstår den oundvikliga frågan – hur kan arbetslivet förenklas?

6 arbetsstilar: Vad är det för stilar och hur kan man använda dem till teamets bästa?

Arbetsstilar enligt Christfort och Vickberg. Vad har jag för stil och hur man organiserar arbetet i teamet effektivt?

Att bygga tvärfunktionellt team: 9 tips och fördelar

I den här artikeln förklarar vi fördelarna med att ha ett tvärfunktionellt team – vare sig det är permanent eller tillfälligt – och ger tips på hur man gör för att bygga ett sådant.

Clas Ohlson lanserar digitala kampanjer snabbare med Asana

En svensk detaljhandelskedja och postorderföretag sparar tid och resurser under marknadsföringsplaneringen med Asana.

AI-baserad IT

Fem byggstenar för framgångsrik AI-baserad IT

Det här blogginlägget beskriver de viktigaste delarna för att införa och skala upp AI i din verksamhet.

Hur Zenegy framgångsrikt utökade sitt ingenjörsteam gånger fem med Asana

Läs hur Asana hjälpte Zenegy att utöka utvecklingsavdelning till fem gånger dess ursprungliga storlek samtidigt som allt hölls i linje med produktens färdplan och företagsstrategi.

Självbetjäning-2022

5 utmaningar för självbetjäning och hur du löser dem

Vi ska ta en titt på några av de svårigheter som det innebär att införa självbetjäning för dina anställda och hur du löser dessa problem.

Figmas produktteam minskade mötestiden med 50 % med Asana

Ta reda på hur Figma har kunnat minska sin mötestid med 50 %, vilket sparar en eller två timmar varje vecka – med Asana.

7 råd för att optimera e-handel

7 steg till optimal e-handel eller hur man får ut mesta möjliga av nätbutiken

Använd nätbutiken för att förbättra kundens upplevelse av kommunikation med varumärket och öka vinsten: experternas tips.

Operativ planering eller Hur du får din strategi att funka

Vi berättar vad operativ planering är, varför den behövs och hur man gör.

Målsättningar i näringslivet: varför är det viktigt och hur sätter man upp mål på rätt sätt?

Hur målsättningar hjälper din verksamhet, vilka metoder som finns för att sätta upp mål, samt vilka fel man oftast gör som kan ha en avgjort negativ påverkan på resultatet.

Hur man gör supporten så enkel och bekväm som möjligt för kunden

Kundtjänst med multi- och omnikanal: lyft servicen till en ny nivå

Omnikanal: vi berättar ut hur man förenar kundtjänstens alla kanaler i ett system och får den att fungera maximalt effektivt.

Servicedesk management

Hur du inrättar din servicedesk – människor, förfaranden och teknik

Kärnan i ett framgångsrikt företag utgörs av rätt människor, rätt förfaranden och rätt teknik.

verktyg för team på distans

IT-agendan för 2022

Hackett Groups 2022 Key Issues Study avslöjar teknikens topp 10 prioriterade mål för att hjälpa företag att planera sina mål och tekniska investeringar för att leda den digitala transformationen 2022.

work management

Styrning av arbetsprocesser: Must have 2021

I den här artikeln berättar vi om hur man med hjälp av rätt styrning av arbetsprocesser kan undvika den här fällan och även övervinna andra svårigheter.

Kundrelaterade nyckeltal för försäljningsanalys

I den här artickeln presenterar vi viktiga KPI:er som kan hjälpa till att optimera sälj och service

3 tips på hur man minskar risken för utbrändhet på jobbet

Varför är känslomässig utmattning farlig? Hur ska man hantera det som chef? Det ska vi försöka reda ut.

5 steg till en bättre kundrelation

I den här artikeln har vi formulerat fem enkla steg som gör dig mer kundorienterad, hjälper dig att komma närmare kunden och på det sättet ta relationen till en ny nivå.

kanban vs scrum

Kanban och Scrum: vad är det för skillnad och vad är bäst?

Hantera era projekt agilt. Vi reder ut verktyg för effektivt arbetshantering.

automatiserad kundservice

Automatiserad kundservice: vad finns det för fördelar och hur får man det att funka?

Spara resurser och automatisera kundservice. Vi berättar om förmanerna och hur man går tillväga.

Hur man gör teamarbetet mer effektivt: En komplett guide för resurshantering

Tips och verktyg för effektiv resurshantering från experter på Swedbyte och Asana

Nytt i Asana: mars 2021

Vi berättar om dom senaste uppdateringarna i Asana

Rapport: Asana “Anatomy of work index 2021”

En global studie om hur arbetetsprocessen har förändrats 2020 och vad man bör tänka på för att fortsätta växa 2021

asana för sales management

Asana för försäljning och sales management

Projekthantering för försäljning och operativ verksamhet

Två viktiga uppdateringar i Asana för en mer transparent arbetsprocess

En översikt av uppdateringar för en bättre koordination

Att tänka på när man väljer ett helpdesk-system

Olika faktorer att tänka på innan implementering och migration

En översikt av Asanas huvudfunktioner

En ny video om projektledningssystemet Asana och hur den fungerar

De 7 viktigaste KPI:erna för en effektiv kundtjänst

I den här artikeln tittar vi påviktiga nyckeltal, som speglar hur effektivt kundtjänsten fungerar

ESM itsm verktyg

Rapport: ITSM 2020

En rapport från Freshworks och branschens tankeledare om ITSM trender efter 2020.

svarsfrekvens supportagenter

CX: optimera svarstiden för supportagenter

Vi pratar optimering och lösningar för svarstiden – en av dom viktigaste KPI:erna inom kundtjänst

OKR Asana projektledning

Strategisk målsättning – när produktivitet kan mätas

Hur sätter man upp mål som uppnås med Asanas funktion “Goals”

Implementera en webbchatt på bästa sätt

Med en webbchatt kan du inte bara svara på dina kunders frågor, men även öka försäljningen, ge proaktiv kundsupport, köra kampanjer och generera leads.

kundservice

En nybörjarkurs i kundservice

Nästan alla företag behöver ett team med support-agenter som hanterar kunderna. Med moderna verktyg hanterar agenten förutom telefon, även kanaler som mejl, chatt och sociala medier.