Kom igång med Asana
Swedbyte är en Asana Elite Solutions partner i Norden. Vi hjälper företag optimera interna processer och komma igång med Asana: från implementering och onboarding till djupgående frågor och utveckling av unika integrationer.
Paketerbjudanden för konsult och implementering
Vi har tagit fram paket för företag som vill implementera Asana eller för dom som redan är bekanta med verktyget och är ute efter att börja använda verktyget till 100%.
För er som vill börja använda Asana i ett mindre team eller planerar en stegvis övergång i ett större företag: börja med att testa verktyget och se om det passar er.
En nyckelfärdig arbetsyta i ett projektledningssystem för större team som är ute efter att spara resurser och komma igång med Asana snabbt och effektivt.
För befintliga Asana-användare som känner att systemet inte används till 100% eller att kontot har blivit stökigt och behöver balanseras av.
Vad mer vi kan hjälpa er med:
Våra webbinarier
Våra webbinarier är interaktiva och använder Asanas rekommenderade metodik för användarutbildning. Vi erbjuder webbinarier på olika nivåer: Bas, Bas+, Avancerad Premium och Avancerad Business/Enterprise.
Webbinarium för de som precis börjat arbeta med Asana.
Teamet lär sig att:
- lägga in arbete i systemet med hjälp av Projekt och Uppgifter
- skapa uppgifter så att det blir tydligt vem som gör vad och när uppgiften ska vara slutförd
- kategorisera och filtrera uppgifter med Anpassade fält
- organisera arbetsdagen med Mina uppgifter
- följa uppdateringar i arbetet men hjälp av Inkorg
- förbättra kommunikationen med hjälp av Asana
Webbinarium för de som redan kan grunderna men vill få bättre koll på hur man använder Asana för projekthantering.
Teamet lär sig:
- att lägga in uppgifter anpassat till olika arbetscenarion
- hur man på bästa sätt skapar och arbetar med projekt av de tre vanligaste typerna
- att använda Mina uppgifter och Inkorg på avancerad nivå
Ett webbinarium för de som redan hanterar Asana på grundnivå och vill lära sig att använda Premium-funktionerna.
Teamet lär sig att:
- använda anpassade fält för att kategorisera uppgifter
- anpassa återkommande projekt med hjälp av användarmallar
- planera uppgifter i tid med hjälp av Tidslinje och relaterade uppgifter
- standardisera arbetet och automatisera det med hjälp av Formulär och Regler
- följa projekt genom Panel och Uppdateringar av projektstatus
Ett webbinarium som kompletterar funktionerna i Avancerad Premium.
Teamet lär sig att:
- planera uppgifter i tid med hälp av Tidslinje och relaterade uppgifter
- ställa in återkommande projekt med hjälp av användarmallar
- standardisera arbetet och automatisera det med hjälp av Formulär och Regler
- ge återkoppling med hjälp av korrigeringsläge och godkännande
- hantera flera projekt med hjälp av Portfolio och Arbetsbelastning
Asana Elite Solutions Partner
Swedbyte erbjuder en kvalitetsservice för implementering och support av Asana
-
1
Certifierade specialister
Hela teamet som arbetar med implementationsprojekt genomgår reguljär utbildning på Asana och bekräftar sin kompetens i produkten
-
2
Erfarenhet
Swedbyte är den enda Elite Solutions Partnern för Asana i Norden och har en erfarenhet i att implementera olika typer av projekt
-
3
Strategi
Vi utgår alltid från våra kunders behov och genomför en grundlig processanalys innan vi börjar med implementationen
-
4
Partnerskap
Vi arbetar nära Asana på alla nivåer, därför kan vi inom projektets ram involvera leverantörsresurser: customer success, lösningsingenjörer, tekniska specialister.
”Swedbyte is pivotal to Asana’s customers in Sweden, Norway, Denmark and more. Their depth of product knowledge and quality of support rivals that of Asana’s internal teams. If you are looking for a trusted advisor to set you up for ultimate success within Asana and beyond, look no further than Swedbyte! From small business to massive enterprises, I know we can rely on Swedbyte to give the absolute best to our customers.”
Mary-Patton Eisen
Head of Global Revenue Partnerships
Asana
För företag som vill få det absolut bästa
av sin Asana-prenumeration
Om ni är ute efter lokal support och regelbunden kommunikation runt ett projektledningssystem rekommenderar vi vårt Premium-paket.
- Support av era användare per email och telefon
- Dedikerad projektansvarig
- Kvartalsmöten inklusive:
– en översikt över er användning av Asana
– utvärdering av effektiviteten i systemet
– utbildningar om nya funktioner
– roadmap översikt
- Anpassnings- och utbildningstjänster, utveckling av videoinstruktioner, skapande och uppdatering av handböcker, produktrådgivning och expertråd i kundsupport – 1 timme per månad för varje 10 användare
Är du redo att börja testa?
Starta din gratis 30-dagars testperiod av Asana Business redan idag. Inget kreditkort behövs - lämna dina kontaktuppgifter så sköter vi resten.
FAQ
Vad innebär implementation?
Att implementera ett verktyg innebär att det blir installerat och anpassat efter era behov och att agenter och administratörer blir utbildade och redo att använda systemet. Som regel resulterar Asana-implementeringen i ett färdigt projektledningssystem med en gemensam arbetsyta, interna regler för användning av verktyget samt personal som känner värdet i att använda Asana.
Vad betyder "process" i paketerbjudanden?
En process är en sammanlagd sekvens av handlingar som en anställd tar för att omvandla resurser eller data från ett villkorligt initialsteg till ett slutresultat. Ett exempel på en sådan process: en begäran om fakturering (från att skicka förfrågningar till att ta emot en faktura), genomföra en affär (från lead till kund), arbetsflöde (från en ny initiativ till en slutförd uppgift). Vanligtvis motsvarar en process ett projekt i Asana, men det finns mer komplexa fall som kan se annorlunda ut.
Vad innebär interna brukningsregler?
För att verktyget ska användas till max efter implementationen är det väldigt viktigt att personalen vet hur man gör. Till exempel, för att få en faktura använder sig företaget ett speciellt formulär. Då behöver varje teammedlem veta att det är så och använda den regeln istället för att skapa nya former och projekt. När vi implementerar Asana ägnar vi särskild uppmärksamhet åt dessa interna regler, för att undvika kaos och hålla ordning och reda i systemet.
Kräver Asana kontinuerligt support?
Nej, Asana är ett intuitivt och lättanvänt projektledningsverktyg system, så support krävs vanligtvis inte efter utbildning. Implementering hjälper er att spara tid med att komma igång, men det betyder inte att systemet inte kan ställas in på egen hand. Efter implementeringen används vår hjälp oftast av kunder om ett nytt team ska onboardas eller om företaget behöver ställa in andra processer.
Kan jag få en konsultation innan jag bestämmer mig för implementering?
Vi ger gärna en gratis konsultation för att gå igenom alla dina frågor samt berättar mera om projektet och verktygets möjligheter.