Webbinarium

Enterprise Service Management med Freshservice

Välkommen till vårt webbinarium där vi pratar om implementering av ESM och fördelarna med att ha en service desk!

Hur bygger man upp ett ESM system?
Vilka verktyg är bäst i test på marknaden?
Hur kan man med hjälp av Freshservice optimera interna processer inom HR, finans och ekonomi, administration och facilities?

Svar på dessa och andra viktiga frågor samt best practices täcker vi tillsammans med er på torsdag den 15 juni med start klockan 10.00 online.

Anmäl dig idag

    Genom att skicka in detta formulär godkänner jag att Swedbyte får lagra och använda mina personuppgifter (Privacy Policy).

    Enterprise Service Management

    Företagstjänstehantering (ESM) syftar till att tillämpa principer och processer från IT-tjänstehantering (ITSM) på andra avdelningar och funktioner inom en organisation.
    Genom att tillämpa ett tjänsteorienterat tillvägagångssätt inom olika affärsområden som personal, fastighetsförvaltning, ekonomi med mera, möjliggör ESM företag att effektivisera arbetsflöden, förbättra tjänsteleverans och uppnå övergripande effektivitet.
    Centralt för en framgångsrik implementering av ESM är etableringen av en service desk - en centraliserad navpunkt som fungerar som enda kontaktpunkt för alla interna och externa tjänsteförfrågningar, incidenter och förfrågningar.
    Service desken fungerar som huvudsaklig gränssnitt mellan slutanvändare och tjänsteleverantörer och underlättar smidig kommunikation, effektiv problemhantering och framgångsrik tjänsteleverans.
    HR

    Onboarding och offboarding

    Finans

    Fakturor, betalningar, inkasso, inköp

    Legal

    Kontraktsskapande, granskning, godkännelser och svar på frågor

    Försäljningsstöd

    Offert och beställningstransaktioner, kundavtalsvillkor

    Säkerhet

    Förfrågningar och händelser, kontroller och revisioner

    Administration

    Kontorsmaterial, schemaläggning, reparationer, flyttningar

    Agenda

    Torsdag den 15/6
    10.00-10.45

    Vi undersöker de många fördelar som en välutformad service desk medför, inklusive förbättrad hantering av incidenter, ökad tillgänglighet på tjänster, ökad produktivitet, bättre överblick över tjänsteprestanda och starkare samarbete mellan avdelningar.

    Delta i vårt webbinarium när vi diskuterar de praktiska stegen för att implementera företagstjänstehantering och delar med oss av verkliga exempel på organisationer som framgångsrikt har utnyttjat service deskar för att driva transformerande resultat. Oavsett om du överväger att införa ESM eller strävar efter att optimera din befintliga service desk kommer detta webbinarium att ge dig värdefulla insikter och praktiska strategier för att uppnå dina mål.

    Freshservice för ESM

    Genom att överkomma silos och utöka fördelarna med ITSM till alla affärsområden, hjälper ESM företag att uppnå operativ effektivitet och leverera exceptionella medarbetarupplevelser.

    Den nya Forrester Wave™: Enterprise Service Management, Q4 2021 utnämner Freshworks till en stark aktör i denna kategori. Enligt Forrester är Freshservice enkelt att använda och tillåter kunder att snabbt fylla kapacitetsluckor genom ekosystemet.

    Hållbart värde

    Det är svårt att spåra ärenden när de rör sig genom olika supportteam och kan leda till frustrerande upplevelser för slutanvändare. Servicedesk-programvaran tillhandahåller en enda plats för att hantera ärenden från det att den rapporterades tills det är löst.

    Minskad leveranskostnad

    En service desk kan ge fler självbetjänings- och användaraktiverade möjligheter tillsammans med möjligheten att få tillgång till supportresurser varhelst användaren befinner sig via mobila verktyg och webbaserade gränssnitt. Det ger användaren fler verktyg i händerna och minskar resursbördan för helpdeskpersonalen.

    Förbättrad intern affärsanpassning

    Med underbyggd fakta och intelligens för att hjälpa din Service Management-organisation att hantera de växande utmaningarna med att leverera effektiv service i allt mer komplexa miljöer. Ge dina team en detaljerad bild av din infrastruktur och dess beroenden med diagnostiska data, prestandainformation och praktisk kunskap.

    ITOM

    Bättre informerade beslut med ökad operativ synlighet. När det är tydligt vad varje funktion ska göra och det finns insyn i hur tjänsteleveransen verkligen sker, är det lättare för ledningen att fatta bättre informerade beslut.

    Intresserad? Anmäl dig idag!

    Torsdag den 15 juni 10.00 -10.45

    Online

    Anmälan