IT Service Management

Dagens organisationer kräver effektiva IT-team som snabbt kan komma till undsättning, svara på frågor och lösa problem. För att kunna erbjuda just detta, behöver IT-avdelningar få verktygen som behövs för att bli mer kundfokuserade och klara av att leverera alla tjänster.

Kontakta gärna oss för mer information om hur vi kan hjälpa er att forma er servicedesk.

Visste du?

0 %

av personal inom IT-service hanterar sina kollegor som kunder, men bara 21% ser till att de är nöjda med hanteringen.

0 %

anser att jobba inom IT kommer att bli svårare framöver.

Att arbeta inom IT kan vara utmanande, oavsett vilken roll du har. I takt med att organisationen växer och komplexiteten ökar, blir hanteringen av till exempel IT requests, assets, changes, säkerhetsfrågor också desto mer utmanande. Genom att implementera ett modernt verktyg för ITSM, hjälper vi er att:

1. Använda era IT-resurser på ett effektivt sätt
2. Spara pengar
3. Förekomma problem innan de uppkommer

72%

av personal inom IT upplever att deras arbete inte uppskattas eller undervärderas.

25%

av IT-specialister upplever att deras service faktiskt möter deras medarbetares förväntningar.

20%

av tiden kan sparas genom att använda automatiseringar och self-service.

50%

av den normalt spenderade kostnaden kan sparas genom att istället välja en molnbaserad ITSM-lösning.

Vi hjälper er att göra rätt

Med de verktyg och metoder som passar just er hjälper vi er att gå från ett utdaterad IT-service-system till att bygga er nya IT-miljö i molnet där du och dina medarbetare får den hjälpen som de behöver, samt gör vardagen enklare för de som jobbar inom IT.
  • 1

    Workshop och analys

    Vi håller i workshops som på detaljnivå får oss att förstå era nuvarande processer inom IT och vi hjälper er identifiera de problem och utmaningar som ni står inför.

  • 2

    Implementation

    Genom att visa på best practices och använda moderna metoder kommer vi se till att uppgradera er IT-service och ni får en kostnadseffektiv och mångsidig miljö som hjälper er att nå era mål.

  • 3

    Utbildning och support

    Våra certifierade produktexperter finns till hands för att hålla utbildningar både för admins, superusers och övriga i teamet. På så sätt ser vi till att alla kommer igång ordentligt och blir effektiva i verktyget.

  • 4

    Anpassad utveckling

    Använder ni flera system? Oavsett vilken typ av system ni vill integrera med er servicedesk så kan vi tillsammans med vårt team av utvecklare hjälpa er att utveckla appar och integrationer baserat på era behov.

Varför Swedbyte?

Swedbyte är en ledande partner till Freshworks sedan 2014 och vi har hjälpt många företag inom olika branscher att implementera Freshservice med lyckade resultat.
Kontakta oss

Expertis

Vi har gedigen erfarenhet och kundskap inom ITSM och jobbar med några av de bästa verktygen som finns på marknaden inom området.

Allt du behöver

Vi kan erbjuda dig paketerade lösningar då vi jobbar med flera av de bästa verktygen inom SaaS och är vana att utföra implementationsprojekt kring dessa.

De bästa verktygen

Det finns många ITSM-verktyg på marknaden, men vi har valt ut de produkter vi anser är bäst och som är bevisat kostnadseffektiva, erbjuder många funktioner men samtidigt ett användarvänligt gränssnitt och där införandeprojekten kan hållas korta.

Global nätvaro

Vi har representanter på flera marknader och är dessutom en del av Freshworks certifierade partner-nätverk. Vi hjälpa till att på ett tryggt och säkert sätt utveckla er servicedesk även utanför Sveriges gränser.

Är det dags för er IT-service att ta nästa steg?

Framtiden inom ITSM är redan här:

Användarvänlighet

Glöm långa, komplicerade processer som måste genomgås för att få hjälp från IT. Den nya vägen är lätt för både frågeställaren och IT-agenten att förstå och anamma.

Möjlighet till självhjälp

Du kan spara 20% av kostnaden per ärende genom att implementera en self service portal, en samlingsplats för både en kunskapsdatabank och interaktion.

pexels-negative-space-160107

Rapporter och analyser

Skapa anpassade rapporter som gör det möjligt att ta snabba och effektiva beslut baserat på faktiskt data.

Automatiserat workflow

Freshservice erbjuder ett schysst och flexibelt workflow där du kan bygga automatiseringar på ett enkelt sätt som säkerställer att jobbet görs, utan repetativ och manuell handpåläggning.

Rekommenderade produkter

En användarvänlig och enkel molnbaserad servicedesk som är rolig att sätta upp och konfigurera kommer att modernisera er IT-avdelning och andra processer inom organisationen.

Kontakta oss redan idag för att diskutera vad vi kan erbjuda er organisation inom ITSM

Kontakta oss