Ta er kundservice till nästa nivå

Idag ställs det höga krav på hur företag hanterar kundtjänst. Med rätt verktyg kan du överträffa förväntningarna, vårda relationen och få dem att känna sig riktigt nöjda.

Kontakta oss för att få veta mera om hur vi kan hjälpa ditt företag utveckla ett effektivt kundservice.

Visste du att

0

är året CX (customer experience) tar över pris och produkt som varumärkets nyckelfaktor.

0 %

av kunderna skulle betala upp till 25% mer för att få en bättre kundupplevelse.

Kundservice spelar en stor roll för att ett företag ska kunna växa och utvecklas med tiden. Vi på Swedbyte har hjälpt flertal bolag och organisationer av olika storlekar och inom en rad olika branscher att förbättra sin kundtjänst och få bättre resultat med att behålla existerande kunder och driva in nya.

Vi är övertygade om att en exceptionell service ligger på tre viktiga byggstenar:

1. Rätt mindset
2. Tydliga processer
3. Effektiva verktyg

68%

av kunderna skulle betala ett högre pris på en produkt eller tjänst till ett företag som levererar god kundservice.

98%

av kunderna föredrar att få hjälp av en riktig supportagent än en bot eller ett talsvarssystem.

29%

av kunderna är nöjda med den nuvarande upplevelsen i de kanaler de använder.

71%

av kunderna vill att den kundservice de kontaktar ska veta vilka tidigare interaktioner de gjort, tilltala dem vid namn och ha koll på deras eventuella köphistorik.

Vad vi erbjuder

Genom att automatisera processer och rutiner, samt ordna ett effektivt sytem där kundservice teamet har en möjlighet för enkelt och transparent samarbete, kan vi förse att ditt företag ökar kundnöjdheten och boostar varumärket.
  • 1

    Nulägesanalys

    Vi håller en workshop där vi tillsammans får ett översyn på det nuvarande sättet att arbeta, identifierar vad som fungerar bra och mindre bra. Utifrån detta kan vi komma fram till passande lösningar.

  • 2

    Implementation, underhåll & support

    Rikta ert fokus mot era kunder medan vi ser till att implementera de verktyg ni behöver för att göra just detta. Efter en avklarad implementation hjälper vi er med att ta hand om de processer och flöden som vi har satt upp.

  • 3

    Utbildning

    Vi som håller utbildningar för agenter och admins är vana produktexperter och är inte rädda för att svara på alla möjliga frågor från olika håll. Vi ser till att ni blir trygga i de verktyg ni ska använda.

  • 4

    Utveckling

    Vårt utvecklingsteam kan skapa anpassade integrationer med andra system baserat på just era behov.

Varför Swedbyte?

Vi är partner med Freshworks sedan 2014 och har under dessa år hjälpt 100+ företag att komma igång med de bästa verktygen som finns på marknaden inom kundservice.
Kontakta oss

Expertis

Med flera implementationsprojekt inom kundservice och med de mest effektiva verktygen till hands är vi säkra aktörer inom området.

De bästa verktygen

Utbudet av verktyg inom kundservice är stort, därför har vi har redan scannat marknaden åt dig. Genom att bara representera med de mest effektiva och prisvärda verktygen, kan du vara säker på att du får ta del av just dessa när du jobbar med Swedbyte.

Allt du behöver

Vi har hög kunskap om samtliga verktyg som vi jobbar med och vi säljer inte bara licenser, utan ser till att ni får precis den lösning ni behöver. Genom oss kan du få paketerade lösningar med utbildning, implementation, integrationer, etc.

Global närvaro

Vi har representanter på flera marknader och är dessutom en del av Freshworks certifierade partner-nätverk. Med detta sagt kan vi hjälpa till att på ett tryggt och säkert sätt utveckla ert supportteam även utanför Sveriges gränser.

Dags att gå vidare från en stökig mejlsupport till ett modernare verktyg

Känner du igen dig? Det här är vad företag och organisationer ofta vill uppnå med hjälp av ett nytt verktyg för kundservice:

Omni-Channel

Oavsett vilken kanal kunden hör av sig i, vilken agent som tar hand om ärendet och när, så ska kunden uppleva att organisationen har stenkoll på hans eller hennes fråga. Skapa en omni-channel genom att länka samman samtliga kontaktvägar in och gör kontexten tydlig för agenten.

Automatisera Mera

Det behöver inte bli opersonligt – bara väldigt mycket mer effektivt. Mycket återkommande arbete som görs idag kan automatiseras och på så sätt hjälpa kunderna snabbare och lägga tid på andra viktiga uppgifter.

Möjlighet till Självhjälp

Minska mängden av ärendengenom att skapa en kundportal med en kundskapsdatabank, så att kunden kan söka svaret på sin fråga på egen hand. Kunden får enkelt hjälp och agenten kan lägga sin tid på ett mer komplicerat ärende.

Rapporter & Analyser

Skapa en ännu bättre upplevelse för både kunder och agenter genom att få statistik i realtid. Få tydliga rapporter och analys direkt inifrån verktyget. Enkelt, snabbt, effektivt.

Rekommenderade produkter

  • Funktionsrikt och prisvärt ärendehanteringsverktyg för denabsolut bästa kundupplevelsen på ditt företag.

    Läs mer
  • En lättanvänd och intuitiv servicedesk för att modernisera IT och andra företagsfunktioner.

    Läs mer
  • Ett modernt chattverktyg med flera funktioner – support, sälj, marknad, you name it.

    Läs mer

Kontakta oss för att få veta mera om hur vi kan hjälpa ditt företag utveckla ett effektivt kundservice.

Kontakta oss