Ta er kundservice till nästa nivå

Idag ställs det höga krav på hur företag hanterar kundtjänst. Med rätt verktyg kan du överträffa förväntningarna, vårda relationen och få kunderna att känna sig riktigt nöjda.

Kontakta oss för att få veta mera om hur vi kan hjälpa ditt företag utveckla er kundservice.

Visste du att

0

är året CX (customer experience) tar över pris och produkt som varumärkets nyckelfaktor.

0 %

av kunderna skulle betala upp till 25% mer för att få en bättre kundupplevelse.

Kundservice spelar en stor roll för att ett företag ska kunna växa och utvecklas med tiden. Vi på Swedbyte har hjälpt flertal bolag och organisationer av olika storlekar, och inom en rad olika branscher, att förbättra sin kundtjänst och få bättre resultat.

Vi är övertygade om att en exceptionell service vilar på tre viktiga byggstenar:

1. Rätt mindset
2. Tydliga processer
3. Effektiva verktyg

68%

av kunderna skulle betala ett högre pris på en produkt eller tjänst till ett företag som levererar god kundservice.

98%

av kunderna föredrar att få hjälp av en riktig supportagent än en bot eller ett talsvarssystem.

29%

av kunderna är nöjda med den nuvarande upplevelsen i de kanaler de använder.

71%

av kunderna vill att den kundservice de kontaktar ska veta vilka tidigare interaktioner de gjort, tilltala dem vid namn och ha koll på deras eventuella köphistorik.

Vad vi erbjuder

Genom att automatisera processer och rutiner, samt ordna ett effektivt system där kundservice-teamet har möjlighet till ett enkelt och transparent samarbete, kan vi se till att ditt företag ökar kundnöjdheten och boostar varumärket.
  • 1

    Nulägesanalys

    Vi håller en workshop där vi tillsammans får en överblick av ert nuvarandre arbetssätt, vi identifierar vad som fungerar bra och mindre bra. Utifrån detta jobbar vi fram passande lösningar.

  • 2

    Implementation

    Rikta ert fokus mot era kunder medan vi ser till att implementera de verktyg ni behöver för att göra just detta. Efter en avklarad implementation hjälper vi er med att ta hand om de processer och flöden som vi har satt upp.

  • 3

    Utbildning & support

    Vi som håller utbildningar för agenter och admins är vana produktexperter och är inte rädda för att svara på alla möjliga frågor från olika håll. Vi ser till att ni blir trygga i de verktyg ni ska använda.

  • 4

    Utveckling

    Vårt utvecklingsteam kan bland annat skapa anpassade integrationer med andra system baserat på just era behov.

Varför Swedbyte?

Vi är partner med Freshworks sedan 2014 och har under dessa år hjälpt 100+ företag att komma igång med de bästa verktygen inom kundservice som finns på marknaden.
Kontakta oss

Expertis

Vi har genomfört flera implementationsprojekt inom kundservice åt företag globalt och inom olika branscher – vi är säkra aktörer inom området.

De bästa verktygen

Utbudet av verktyg inom kundservice är stort, därför har vi har redan scannat marknaden åt dig. Vi representerar de mest effektiva och prisvärda verktygen.

Allt du behöver

Vi har gedigen kunskap om samtliga verktyg som vi jobbar med och vi säljer inte bara licenser, utan ser till att ni får precis den lösning ni behöver. Genom oss kan du få paketerade lösningar med utbildning, implementation och integrationer.

Global närvaro

Vi har representanter på flera marknader och är dessutom en del av Freshworks certifierade partner-nätverk. Vi hjälpa till att på ett tryggt och säkert sätt utveckla ert supportteam även utanför Sveriges gränser.

Dags att gå vidare från en stökig mejlsupport till ett modernare verktyg

Känner du igen dig? Det här är vad företag och organisationer ofta vill uppnå med hjälp av ett nytt verktyg för kundservice:

Omni-channel

Oavsett vilken kanal kunden hör av sig i, vilken agent som tar hand om ärendet och när, så ska kunden uppleva att organisationen har stenkoll på hans eller hennes fråga. Skapa en omni-channel genom att länka samman samtliga kontaktvägar och gör kontexten tydlig för agenten.

Automatisera mera

Det behöver inte bli opersonligt – bara väldigt mycket mer effektivt. Mycket återkommande arbete som görs idag kan automatiseras och på så sätt hjälpa kunderna snabbare och kundservice-teamet kan lägga tid på andra viktiga uppgifter och ärenden.

Möjlighet till självhjälp

Minska mängden av ärenden genom att skapa en kundportal med en kundskapsdatabank, så att kunden kan söka upp svaret på sin fråga på egen hand. Kunden får enkelt hjälp och agenten kan lägga sin tid på ett mer komplicerat ärende.

Rapporter och analyser

Skapa en ännu bättre upplevelse för både kunder och agenter genom att få statistik i realtid. Få dessutom tydliga rapporter och analys direkt inifrån verktyget. Enkelt, snabbt, effektivt.

Rekommenderade produkter

  • Swedbyte - en strategisk partner till Freshdesk

    Funktionsrikt och prisvärt ärendehanteringsverktyg för den absolut bästa kundupplevelsen på ditt företag.

    Läs mer
  • En lättanvänd och intuitiv servicedesk för att modernisera IT och andra företagsfunktioner.

    Läs mer
  • Ett modernt chattverktyg med flera funktioner – support, sälj, marknad, you name it.

    Läs mer

Kontakta oss för att få veta mera om hur vi kan hjälpa ditt företag utveckla er kundservice.

Kontakta oss

Aktuellt

Senaste inlägg från vår blogg

Att tänka på när man väljer ett helpdesk-system

Olika faktorer att tänka på innan implementering och migration

De 7 viktigaste KPI:erna för en effektiv kundtjänst

I den här artikeln tittar vi påviktiga nyckeltal, som speglar hur effektivt kundtjänsten fungerar

ESM itsm verktyg

Rapport: ITSM 2020

En rapport från Freshworks och branschens tankeledare om ITSM trender efter 2020.