Kom igång med Freshdesk
Swedbyte är en Authorized Solution Partner för Freshworks i Norden. Våra experter hjälper er med implementation av Freshdesk, fixar integrerationer med andra verktyg och utvecklar ytterligare applikationer ni behöver för att driva verksamheten.
Paketerbjudanden för implementering av ärendehanteringssystem
Vi har tagit fram olika paket för er som vill implementera Freshdesk eller optimera användingen och adaptera systemet efter era behov.
För er som vill börja använda Freshdesk i ett mindre team eller planerar en stegvis övergång i ett större företag: börja med att testa verktyget och se om den passar er.
Nyckelfärdig implementering för växande team. Fokusera på era kunder – vi kommer att förbereda ett komplett helpdesk system åt er.
Premiumpaket som inkluderar fullständig systeminstallation och Freshdesk-implementering i stora team.
För företag som vill maximera sin kundservice med Freshdesk
Om ni är ute efter svensktalande support och regelbunden kommunikation runt ert helpdesk-system och CX rekommenderar vi vårt Premium-paket.
- Support av era användare per email och telefon
- Dedikerad projektansvarig
- Kvartalsmöten inklusive:
– en översikt över er användning av Freshdesk
– utvärdering av effektiviteten i systemet
– utbildningar om nya funktioner
– roadmap översikt
- Anpassnings- och utbildningstjänster, utveckling av videoinstruktioner, skapande och uppdatering av handböcker, produktrådgivning och expertråd i kundsupport – 1 timme per månad för varje 10 användare
– Exklusive moms
– Minimal beställning – 790 SEK/mån
– Fakturering års- eller kvartalsvis
Freshdesk hälsokontroll
Är ditt företag redan igång med Freshdesk, men behöver hjälp med att få ut mera ur verktyget? Då är hälsokontroll för er. Vi gör en deep-dive i era processer och föreslår ändringar som kan optimera er CX och göra er helpdesk ännu effektivare.
Så här går det till:
- Initial Intervju
- Genomgång av den befintliga installationen
- Analys av förbättringsområden
- Presentation av resultat
Därefter diskuterar vi nästa steg och åtgärder för att nå önskade resultat.
Vill du veta mera? Fyll i formen nedan så återkommer vi med alla detaljer om tjänsten.
Vad mer vi kan hjälpa er med:
FAQ
Vad innebär implementation?
Att implementera ett verktyg innebär att det blir installerat och anpassat efter era behov och att agenter och administratörer blir utbildade och redo att använda systemet. Som regel resulterar Freshdesk-implementeringen i ett färdigt helpdesk system för en exceptionell kundsupport med utvecklade interna regler för användning av systemet.
Vad är SLA?
SLA – Service Level Agreement – servicenivåavtal eller servicenivåöverenskommelse. Inom Freshdesk SLA avgör det hur länge det kommer att ta för det första svaret i en förfrågning, hur mycket tid kan gå mellan svaren och när förfrågningen måste lösas.
Vilka kanaler kan man integrera i Freshdesk?
Freshdesk stöder som standard följande kanaler: e-post, Facebook, Twitter, telefon, kunskapsportal och kontaktformulär på webbplatsen. Med ytterligare applikationer kan ni lägga till kanaler som chatt, Instagram, YouTube, Telegram, WhatsApp mm.
Kräver Freshdesk kontinuerligt support?
Nej, Freshdesk är ett ganska lättanvänt helpdesk system, så support krävs vanligtvis inte efter utbildning. Implementering hjälper er att spara tid med att komma igång, men det betyder inte att systemet inte kan ställas in på egen hand. Efter implementeringen används vår hjälp oftast av kunder om ett nytt team ska onboardas eller om företaget behöver ställa in andra processer.
Ändras implementeringspriset beroende på produktens prisplan?
Nej, timpriset för implementeringprojekt och kostnaden för servicepaket förändras inte beroende på ditt prisplan.
Kommer agenterna och administratörerna att få något material efter implementering och utbildning?
Vi ger ut inspelningar av onlineutbildningar och på begäran kan vi skapa manualer och videoinstruktioner för era användare.
Kan jag få en konsultation innan jag bestämmer mig för implementering?
Vi ger gärna en gratis konsultation för att gå igenom alla dina frågor samt berätta mer om projektet och möjligheter.
Har jag andra alternativ när det kommer till implementering?
Ni kan skicka oss er tekniska specifikation eller en lista över funktionella krav – vi kommer att göra ett individuelltoffert. Vi kan även analysera era behov och aktuella processer och ta fram ett skräddarsytt implementationsprojekt.