Kom igång med Freshdesk

Swedbyte är en Authorized Solution Partner för Freshworks i Norden. Våra experter hjälper er med implementation av Freshdesk, fixar integrerationer med andra verktyg och utvecklar ytterligare applikationer ni behöver för att driva verksamheten.

Paketerbjudanden för implementering av ärendehanteringssystem

Vi har tagit fram olika paket för er som vill implementera Freshdesk eller optimera användingen och adaptera systemet efter era behov.

För er som vill börja använda Freshdesk i ett mindre team eller planerar en stegvis övergång i ett större företag: börja med att testa verktyget och se om den passar er.

Snabb start
Inledande konfigurationer och integration med epost
Skapa agenter, fördela roller och grupper
Ställa in autosvar och aviseringar
Inställning av order- och kundfält
Konfigurera regler för automatisk distribution av förfrågningar
Ställa in en grundläggande SLA (servicenivåavtal)
1 timme utbildning för administratören

Nyckelfärdig implementering för växande team. Fokusera på era kunder – vi kommer att förbereda ett komplett helpdesk system åt er.

Grundläggande installation
Hela "Snabb start" paketet
Konfigureration av inbyggda supportkanaler
Anpassande roller, installation av SLA och arbetstider
Konfiguration av kunskapsbasen
Inställning av kundnöjdhets-undersökningar
Mallar för förfrågan och svar
Online agentutbildning

Premiumpaket som inkluderar fullständig systeminstallation och Freshdesk-implementering i stora team.

Full anpassning
Allt från "Snabb start" och "Grundläggande installation"
Fördelning av förfrågningar baserat på färdighet och kompetens
Gamification
Personlig manager
Prioriterat support
Expertrådgivning om organisering av kundtjänst
Utbildning på plats och lanseringssupport
Begär offert

För företag som vill maximera sin kundservice med Freshdesk

Om ni är ute efter svensktalande support och regelbunden kommunikation runt ert helpdesk-system och CX rekommenderar vi vårt Premium-paket.

  • Support av era användare per email och telefon
  • Dedikerad projektansvarig
  • Kvartalsmöten inklusive:

– en översikt över er användning av Freshdesk
– utvärdering av effektiviteten i systemet
– utbildningar om nya funktioner
– roadmap översikt

  • Anpassnings- och utbildningstjänster, utveckling av videoinstruktioner, skapande och uppdatering av handböcker, produktrådgivning och expertråd i kundsupport – 1 timme per månad för varje 10 användare
Premiumsupport
79SEK
/ per användare per månad

–  Exklusive moms
– Minimal beställning – 790 SEK/mån
– Fakturering års- eller kvartalsvis

Vad vi kan hjälpa er med:

Fylla på kunskapsbasen

Vi fyller din kunskapsbas med artiklar du väljer, ställer in taggar och anpassar visningen av artiklar på portalen.

Portal design

Layout och branding av din kundportal.

Data migration

Överför nödvändig data till Freshdesk från andra system med hjälp av externa verktyg eller vårt utvecklingsteam.

Utveckling av applikationer

Vårt team av utvecklare med erfarenhet i Freshdesk API kan bygga appar och komplexa automationer som inte är inbyggt i produkten.

Ställa in omnichannel

Vi integrerar telefon, post, chatt och sociala nätverk i Freshdesk för att leverera en omnikanal upplevelse för era kunder.

Fakturering

Betala för Freshdesk från företagets bankkonto i svenska kronor.

Integrationsutveckling

Vi integrerar Freshdesk med andra lösningar som används på ert företag.

Konsultationer

Vi rådgiver gärna om alla frågor relaterade till helpdesket, Freshdesks funktioner och mörjligheter samt detaljer med att driva support i systemet.

FAQ

Vad innebär implementation?

Att implementera ett verktyg innebär att det blir installerat och anpassat efter era behov och att agenter och administratörer blir utbildade och redo att använda systemet.  Som regel resulterar Freshdesk-implementeringen i ett färdigt helpdesk system för en exceptionell kundsupport med utvecklade interna regler för användning av systemet.

Vad är SLA?

SLA – Service Level Agreement – servicenivåavtal eller servicenivåöverenskommelse. Inom Freshdesk SLA avgör det hur länge det  kommer att ta för det första svaret i en förfrågning, hur mycket tid kan gå mellan svaren och när förfrågningen måste lösas.

Vilka kanaler kan man integrera i Freshdesk?

Freshdesk stöder som standard följande kanaler: e-post, Facebook, Twitter, telefon, kunskapsportal och kontaktformulär på webbplatsen. Med ytterligare applikationer kan ni lägga till kanaler som chatt, Instagram, YouTube, Telegram, WhatsApp mm.

Kräver Freshdesk kontinuerligt support?

Nej, Freshdesk är ett ganska lättanvänt helpdesk system, så support krävs vanligtvis inte efter utbildning. Implementering hjälper er att spara tid med att komma igång, men det betyder inte att systemet inte kan ställas in på egen hand. Efter implementeringen används vår hjälp oftast av kunder om ett nytt team ska onboardas eller om företaget behöver ställa in andra processer.

Ändras implementeringspriset beroende på produktens prisplan?

Nej, timpriset för implementeringprojekt och kostnaden för servicepaket förändras inte beroende på ditt prisplan.

Kommer agenterna och administratörerna att få något material efter implementering och utbildning?

Vi ger ut inspelningar av onlineutbildningar och på begäran kan vi skapa manualer och videoinstruktioner för era användare.

Kan jag få en konsultation innan jag bestämmer mig för implementering?

Vi ger gärna en gratis konsultation för att gå igenom alla dina frågor samt berätta mer om projektet och möjligheter.

Har jag andra alternativ när det kommer till implementering?

Ni kan skicka oss er tekniska specifikation eller en lista över funktionella krav – vi kommer att göra ett individuelltoffert. Vi kan även analysera era behov och aktuella processer och ta fram ett skräddarsytt implementationsprojekt.

Har du fler frågor?
Kontakta oss