En rapport från Freshworks och branschens tankeledare

Hittills har 2020 varit en tankeställare när det kommer till kundupplevelsen: kraven för företag är väldigt höga, resurserna är överbelastade och teknologin ändras konstant.

Freshworks har pratat med över 20 experter och influencers för att förstå vad kunderna förväntar sig i den moderna digitaliserade världen. Ta ett steg tillbaka och få en god översikt – av det som verkligen är viktigt.

Rapporten handlar om hur ni med hjälp av moderna verktyg kan skapa livslånga kundrelationer och täcker CX-trender som:

  • Behovet av personlig kontakt i dagens digitala landskap
  • Hur man ger en maximalt personifierat kundupplevelse
  • På vilket sätt nöjda anställda påverkar kundernas tillfredsställelse
En stor trend inom CX är att supportkanalerna måste kombineras allt mer för att ge kunderna bättre service. Kunder ska kunna ta för givet att ett företag känner till deras köp och servicehistorik, så att de får bästa möjliga hjälp.
Philipp Tiedt Teknikchef VICO Research & Consulting GmbH
Vi jobbar med 'oändlig anpassning'. Vi vill anpassa våra tjänsteerbjudanden och skapa starkare engagemang och bättre relationer med våra kunder.
Diego Gutiérrez Artís Chef kundupplevelser KPMG
Olika uppgifter kommer att vara automatiserade och skötas av datorer men kundkontakten kommer att bli alltmer människolik. Människor vill prata med människor. Företagen måste återinföra mänsklighet i verksamheten.
Sydney Brouwer Grundare CX Circle
Ibland känns det som att varumärken och företag lever i framtiden och är mer intresserade av vad som kommer att hända framöver än vad som faktiskt händer idag. Jag önskar att vi kunde fokusera mer på nuet och bli bättre på det grundläggande här och nu. Det är vad kunderna vill ha.
Adrian Swinscoe Författare & Expert Punk CX
I regioner med höga affärskostnader och få unika produkter på marknaden kan ni differentiera er genom att leverera en exceptionell kundupplevelse.
Carole Lamarque VD och grundande partner Duval Union

Genom att skicka in detta formulär godkänner jag att Swedbyte får lagra och använda mina personuppgifter (Privacy Policy).