Rundabordssamtal med erfarenhetsutbyte kring Freshworks produkter
Genom årens lopp har vi upptäckt att varje gång vi arrangerar fysiska seminarier, är pauserna och tiden efter eventet ofta lika uppskattade som själva innehållet på agendan. Det blir en naturlig mötesplats för människor och bolag som befinner sig i liknande situationer och har liknande affärsutmaningar att träffas, utbyta erfarenhet och kunskap med varandra. Många byter kontaktuppgifter och gör sedan studiebesök hos varandra för att fördjupa utbytet ytterligare.
På Swedbyte är vi stora anhängare av konceptet att delad kunskap är dubbel kunskap och med erfarenheten från våra seminarier började vi därför fråga runt bland utvalda kunder kring om de skulle vara intresserade av att träffa andra bolag som använder Freshworks produkter. Gensvaret var ett tydligt JA!
Vi har därför satt oss ner och funderat på hur vi ska kunna bidra för att facilitera detta och kommit fram till att rundabordssamtal troligen skulle vara ett bra sätt.
För oss är det viktigt att detta blir ett informellt forum där nyttan för deltagarna sätts i fokus. Det ska inte vara ett säljmöte med en agenda där vi eller Freshworks berättar om hur fantastiska produkter vi har – det vet ni ju ändå redan 😜 – utan snarare ska agendan sättas av deltagarna själva och spegla de behov och tankar som ni har just nu.
Vi är väldigt öppna för feedback och idéer och tänker att konceptet kommer att utvecklas över tid, men några av våra grundtankar i punktform är:
- Swedbyte sätter samman ett antal grupper för rundabordssamtal, baserat på vilken/vilka produkter man använder, geografisk plats,bransch etc
- Varje grupp består av max 6-8 personer/bolag
- Längd och intervall på mötena bestämmer medlemmarna själva, t.ex. 2-3 timmar, 4 gånger/år
- Vi tycker det skulle vara kul om möten skedde i våra kunders lokaler, och att det gick runt bordet, så att alla får chansen att “visa upp sig och sin verksamhet”, men vi kan också arrangera möten hos oss eller “på stan” beroende på vad gruppen bestämmer
- Mötena är till för er som kunder och användare att ta upp vilka ämnen och frågor som helst, och rollen för oss på Swedbyte och Freshworks är främst att facilitera och stödja. Självklart kan vi också dela med oss av nyheter i produkterna, globala trender, berätta om andra kundcase, ta emot feedback och förbättringsförslag etc
Vi hoppas att just du tycker det här låter givande och vill vara med, så skicka ett email till nordics@swedbyte.se för att anmäla dig! Om du har förslag på ämnen som du skulle vilja diskutera får du gärna nämna dem i mailet.
Väl mött på ett rundabordssamtal hos oss!