Se vår översikt av Asanas huvudfunktioner
Är du intresserad av att veta mera om produkten? Kontakta oss för en deep-dive demo
Prioritera och få det viktiga gjort
Många spenderar 61% av sin tid på 'work about work'. Bli inte en av dem. Genom att implementera Asana på ert företag kan ni hålla fokus och göra arbetsflödet transparent, tydligt och målinriktat.
Lösningar för varje teammedlem
HR, IT, sälj, marknadsföring - Asana har en lösning för alla avdelningar. Genom att knyta dagliga uppgifter till strategiska mål, får ni en klar bild av det som verkligen behöver bli gjort för att komma framåt.
Strategiska och taktiska mål
Spåra hur uppgifterna i olika team och projekt påverkar företagets resultat.
- Integrera Asana med er epost för att omvandla e-post till spårbara uppgifter
- Knyt uppgifterna till strategiska mål
- Hantera planering – strategisk och taktisk – med hjälp av inbyggda mallar, anpassade tavlor, projekt och projektportföljer
- Fördela arbetsbelastningen på olika medarbetare på en enkel ’drag-och-släpp’ vy
- Få en 360° vy över alla uppgifter, initiativ och utfört arbete
Verktyg för agile- och scrumprocesser
För samman team som jobbar på olika sätt
- Lägg till anpassade fält som prioritet, storlek, timmar att slutföra etc i projektet, och prioritera utifrån det
- Använd tidslinjen för att få en överblick över sprinter i en Gantt-vy med enkel drag-och-släpp-funktionalitet för att flytta uppgifter efter behov
- Använd Progress View för att regelbundet kommunicera under en sprint. Med @mention kan man notifiera kollegor för kudos eller viktiga uppdateringar och detaljer
Säljtavla och hantering av kontakter
Sortera uppgifter och rör dig framåt i säljprocessen.
- Drag och släpp uppgifter och fyll i anpassade fält för att uppdatera tavlan. Alla teammedlemmar får aviseringar när en uppgift flyttas till en annan kolumn eller det anpassade fältet ändras
- Lägg till projektregler för att automatiskt tilldela uppgifter, uppdatera anpassade fält mm. Du kan till exempel ställa in en regel för att omfördela uppgifter när de flyttas från en kolumn till en annan i flödet
- Bifoga filer direkt i en uppgift så att alla kan komma åt dem utan att leta på en massa olika ställen, även när uppgiften är markerad som klar
- Visa beroenden så att arbetet börjar med rätt sak vid rätt tidpunkt, till exempel om en annan uppgift måste slutföras först.
- Använd anpassade formulär för att få nödvändiga godkännanden och feedback
Hantera och planera innehåll, evenemang, kampanjer och aktiviteter
- Hantera projektplaner (och justera när nya uppgifter tillkommer) med tidslinjen
- Samla ideér och material för inspiration
- Håll koll på viktiga steg, dokument och detaljer
- Använd mallar för att för att spara tid vid planering
- Sök, filtrera och skapa rapporter
- Knyt samman uppgifter och beroenden för att rätt arbete ska göras vid rätt tid
- Arbeta tillsammans med resurser och leverantörer utanför ert företag
Design och kreativitet - i ordning
- Håll deadlines med tydliga processer för godkännanden och revisioner
- Skapa projektregler så att vissa uppgifter automatiskt tilldelas till rätt personer
- Använd anpassade fältaviseringar för att uppdatera teamet om viktiga händelser
- Lämna och få feedback direkt i bilder med kommentarer och instruktioner. Varje del av feedbacken skapar en deluppgift så att skaparen kan hålla ordning på och spåra feedback efter behov
- Integration med Adobe Cloud gör det möjligt att få all feedback direkt i Adobe-miljön
Optimera och lansera produkter
- Skapa roadmaps och fördela uppgifterna mellan teammedlemmar
- Använd olika vyer för att få tydligt överblick
- Samla feedback och kundfall
- Granska och optimera ideér och initiativ
- Kommunicera och samarbeta med kollegor och partners
- Håll koll på tidsramar och viktiga deadlines
Skapa en IT service desk i Asana
- Få förfrågningar direkt ur mail via integration med mailagenten
- Prioritera uppgifter och sätt tidsramar
- Samla alla uppgifter i projekt
- Få förfrågningar via speciella formulär
- Håll full koll på enheter, onboarding och arbetsbelastningen
Hantera onboarding och interna aktiviteter inom HR
- Spåra kandidater och håll CV, anteckningarna och interview resultat på ett ställe
- Smidig onboarding process med inbyggda mallar: spara tid på planering
- Planera utbildning, bedömning och andra aktiviteter
- Skapa en kunskapsbank för alla anställda
- Hantera förfrågningar och omvandla dom till uppgifter
Möt den nya agila eran: Anatomy of Work Index 2022
Varje år utför Asana en studie om hur arbetsflödet förändras och vilka problem företag runt om i världen möter varje dag. Ta en titt på Anatomy of Work Index 2022 så får du veta hur team och organisationer kan anpassa sig till ”the new normal” och trivas.
Asana hjälper team i olika industrier att hålla arbetsflödet på rätt spår
Marknadsföring
Tack vare Asana kan alla i marknadsföringsteamet ha koll på uppgifter och uppsatta mål. Enkelt hantera och planera innehåll, kampanjer och aktiviteter.
Spelutveckling
Asana gör det möjligt att jobba agilt och hantera alla processer i en enda användarvänlig platform för att ni ska fokusera er på att ta spelet till nästa nivå.
Distansarbete
Distansarbetet är här för att stanna. Asana låter företag bevara full kontroll över arbetsflödet och hålla produktiviteten på topp i det nya normala.
Välj en prisplan som passar dig
Priset är per användare vid årsprenumeration. Exklusive moms.
Över 90 000 team i 190 länder hanterar arbetsprocesser i Asana
”Swedbyte is pivotal to Asana’s customers in Sweden, Norway, Denmark and more. Their depth of product knowledge and quality of support rivals that of Asana’s internal teams. If you are looking for a trusted advisor to set you up for ultimate success within Asana and beyond, look no further than Swedbyte! From small business to massive enterprises, I know we can rely on Swedbyte to give the absolute best to our customers.”
Mary-Patton Eisen
Head of Global Revenue Partnerships
Asana