Starta om din kundtjänst med generativ AI
Den dynamiska världen av kundtjänst utvecklas ständigt och hittar en skör balans mellan innovativ förändring och bestående konstanter. Vi är glada att meddela att den nya och förbättrade lösningen från Freshworks – Customer Service Suite lanserades den 3 augusti.
Vad har förändrats?
- Nya kanaler för kundsupport: Företag strävar efter att prata med sina kunder på moderna plattformar som WhatsApp, Instagram och Apple Business Chat. Nu kan agenter inleda samtal med kunder lika enkelt som att skicka ett meddelande till en vän!
- Digital transformation av varje företag: Oavsett om det är en online-boutique som använder Shopify, ett reseföretag som bokar genom Expedia eller en restaurang som serverar läckerheter via DoorDash eller Swiggy, så utnyttjar företag i alla storlekar teknikens kraft för att digitalisera sina verksamheter.
- Generativ AI: AI har just fått en stor uppgradering med generativ AI, vilket vänder på steken med automatisering och självbetjänings funktioner.
Vad har förblivit detsamma?
- Att skala upp supporten utan att spräcka budgeten: Företag fortsätter att prioritera automatisering och självbetjäning när de expanderar, genom att använda verktyg som interaktiv röstrespons (IVR) i sina callcenter, självbetjäningsportaler på sina webbplatser och chattbotar för att upprätthålla kostnadseffektiviteten när deras kundbas växer.
- Ge agenter tillgång till relevant information: Att säkerställa att kundtjänstrepresentanter har omedelbar tillgång till relevant kundinformation under serviceinteraktioner förblir avgörande för att förhindra kundmissnöje och spara värdefulla resurser.
- Lära och växa med data: Ledare inom kundtjänst är fortfarande hängivna dataentusiaster – alltid ivriga att lära, förbättra och finjustera sitt arbete för att uppnå de där eftertraktade CSAT- eller NPS-poängen, minska lösningstiderna och ge agenternas färdigheter extra kraft.
Så, vad bör framtidens kundtjänstprodukt innefatta?
Vi presenterar Freshworks Customer Service Suite – en innovativ, omnichannel-lösning driven av generativ AI. Här är en titt på vad som väntar:
- AI-först upplevelser
Customer Service Suite är byggd på generativ AI-teknologi. Ьed hjälp av Freddy AI, som låser upp robust självbetjäning för kunder (Freddy Self Service), ger agenter möjlighet att ta AI-drivna nästa bästa åtgärder (Freddy Copilot) och ger ledare de insikter de behöver för att maximera företagstillväxten (Freddy Insights).
- Automatiserad och personlig självbetjäning över kanaler
Med Freddy Self Service kan nu botar inte bara svara på vanliga frågor utan också kolla upp kundbeställningar och ge personliga svar. Dina kunder får snabba, precisa och anpassade svar – när som helst, på vilken kanal som helst.
- Superladdad agentproduktivitet och samarbete
Freddy Copilot förvandlar agenter till superhjältar genom att ge dem komplett kundkontext och AI-drivna förslag. Och för de knepiga problemen främjar vårt avancerade ärendehanteringssystem sömlöst teamwork bland dina team.
- Handlingsbara insikter för ledare
Säg hej till Freddy Insights, din AI-drivna medhjälpare, alltid på jobbet, som analyserar data för att identifiera förbättringsområden och varna för potentiella problem – så att du kan fokusera på helhetsbilden.
- Lätt att implementera, användarvänlig och skalbar
Vi uppskattar värdet av enkelhet och skalbarhet. Customer Service Suite är utformad för att integreras smidigt med dina befintliga system, ge en användarvänlig gränssnitt för dina agenter och enkelt kunna växa i takt med din företagstillväxt.
Men vänta, det finns mer! Till skillnad från fragmenterade lösningar är Freshworks Customer Service Suite en allt-i-ett-lösning. Från botar till konversationsupplevelser, ärendehantering och samarbete, är hela kundtjänstresan täckt.